Dit blijkt uit de nieuwste top 25 grootste binnenlandse sponsors opgesteld
door Sponsor Magazine.
De Rabobank besteedt dit jaar landelijk twintig miljoen euro aan onder
meer de Rabo Wielerploeg, paardensport en hockey, maar daarnaast geven ook
de lokale Rabobanken nog eens twintig miljoen aan sponsorgelden uit.
Heineken staat met 22,5 miljoen euro aan sponsor geld op de tweede plek.
Doordat Aegon dit jaar de nieuwe hoofdsponsor van Ajax wordt, is deze
verzekeraar opgestoomd naar de derde plek op de lijst.
De 25 grootste sponsors geven bij elkaar meer dan 250 miljoen euro aan
sponsoring uit. Volgens Sponsor Magazine is dat bijna dertig procent van de
totale sponsorbestedingen in Nederland. Het blad schat dat er in 2008 in
totaal zo’n 925 miljoen euro aan sponsoring wordt uitgegeven.
Internationale sponsorbestedingen, zoals van ING in Formule 1, zijn door
Sponsor Magazine niet eens meegenomen in het overzicht. Toch haalt ook ING
zelfs zonder de autosport de top tien dankzij de sponsoring van de KNVB.
Gezamelijk met DSB dat het voetbal (AZ) en het schaatsen sponsort staat de
bank-verzkeraar op een gedeelde tiende plaats.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl